Najveći školski problemi
Otkako sam započela Clio projekt kojemu je cilj da djeca zavole školu i učenje i da se sa svojim školskim izazovima što lakše bore, a da se odrasli koji im u tome pružaju podršku osjećaju sigurnije u tome što rade, javljaju mi se ljudi diljem Hrvatske, ali i šire sa svojim problemima sa školom i učenjem.
NA CLIO EDUKACIJAMA UČIMO KAKO POMOĆI DJETETU NA PRIMJERIMA VEZANIM ZA ŠKOLU I UČENJE
POMOZI MI DA NAUČIM
Raduje me što mogu s Vama podijeliti i to što je online program s kojim ćete postati sigurniji u svoju ulogu u podršci djeci ili učenicima u prevladavanju školskih problema i izazova s učenjem već u izradi, a uskoro će ponovno biti dostupne i individualne online konzultacije kroz koje ćemo zajedno otkrivati uzroke i tražiti trajna rješenja za vaše probleme.
Slobodno mi pišite na info@clisodreams.hr ili mi se javite puem Instagram profila ako imate bilo kakvih pitanja.
Ovdje sam izdvojila 3 najvažnija problema koji se nalaze među onima koje najčešće navodite, a u sljedećim newsletteru ćemo govoriti ovaj tjedan o tome što možemo napraviti da doskočimo tim problemima i to iz perpektiva svih strana – roditelja, učitelja, djece, ali i škole! Svi mi imamo svoju odgovornost u tom procesu, a to što je jedna strana odgovorna za jednu stvar, to ne znači da odgovornost druge strane nestaje.
1. NASILJE I LOŠ VRŠNJAČKI UTJECAJ
Ako škola ili dom nisu sigurno mjesto i kada se rizici za opasna ponašanja pojačavaju, nedostaje nam temelj za sve one divne stvari koje u školi trebamo raditi. Kako bi djeca trebala učiti, uživati u stjecanju novog znanja, otkrivati nove svjetove ili istraživati ako se ne osjećaju sigurno? Posljednjih dana svjedoci smo sve češćih nasilnih ispada u školama, što nam je alarm da nešto treba mijenjati. Pravo svakog djeteta je pravo na siguran dom i sigurnu školu!
2. U ŠKOLI NEMA DOVOLJNO PRAVOG ILI PRAKTIČNOG ZNANJA
Ne jednom pisali su mi roditelji kako ih ljuti to što se uče stvari koje nikome nikada neće trebati, a ne uče se praktična znanja koja su nam potrebna u svakodnevnom životu pa su djeca opet prepuštena sama sebi kada se o tome trebaju obrazovati.
Rekla bih da je perspektiva različita i da roditelji možda ponekad i ne mogu vidjeti za što su neke stvari potrebne i kako se neke vještine stečene u školi ipak mogu koristiti u svakodnevnom životu jer nisu prisutni na nastavi ili im te informacije jednostavno nisu poznate (pr.nekome se može činiti da je nepotrebno da djeca analiziraju kartu Mezopotamije uz detaljna pitanja, ali ne vidi kako to zapravo razvija njihove vještine tumačenja prostora i vremena, utjecaja prirode na čovjeka i njegov razvoj, analitičke vještine, vještine elaboracije kada to trebaju i izreći, suradničke vještine ako rade u paru ili u grupi itd., a to su sve vještine koje su nam potrebne u svakodnevnom životu) , ali bih se svakako složila i s time da još uvijek postoji puno nepotrebnih informacija i često je naglasak na „bubanju” umjesto na razvijanju vještina i kompetencija i praktičnih znanja. Osim toga, naglasila bih da je sve češće i sve više potrebno govoriti o tome kako je potrebno poučavati djecu kako učiti. To će biti jedna od tema programa koji je u pripremi.
3. OCJENE SU VAŽNIJE OD ZNANJA
Ocjene su važne za upise u škole i na fakultete i složit ćete se sa mnom da je često naglasak na ocjenama, a ne znanju i od strane nas odraslih.
Ponekad je tome uzrok to što zaista mislimo da su ocjene važnije od znanja, a ponekad jednostavno u nedostatku vremena reagiramo onako kako društvo reagira – pa pitamo samo za ocjene, a ne za znanje. Sam sustav daje prednost ocjenama nad znanjem i često ne uvažava različitosti. Dodatni problem predstavlja i inflacija odličnih ocjena i sve više nerealnih ocjena s kojima se suočavamo. Roditelji tvrde da su ocjene preniske, a učitelji prezahtjevni, a učitelji tvrde da su prisiljeni poklanjati ocjene zbog pritiska, a da su njihovi zahtjevi mali. Pitamo se, što je onda istina? Kakav je vaš stav i vaše iskustvo?
Pišite mi, koji su vaši najveći školski problemi i kako se borite s njima?
Tu sam za vas na info@cliosdreams.hr ili na društvenim mrežama! Na besplatnom newsletteru (novostima) svaki drugi tjedan otvaramo važna pitanja vezana za obrazovanje putem e-maila, a ako i ti želiš biti dio te priče, prijaviti se možeš na:


Na Instagram profilu na poveznici ispod pronađi objavu o tome jesu li ocjene važne, jesu li uvijek točne i koja je njihova funkcija.